Vähänlaisesti kantria Suomenmaassa?

Musiikkiaiheinen keskustelu
Vastaa Viestiin
Weasel
Viestit: 100
Liittynyt: To 01.09.2005 23:56
Paikkakunta: Hell's Rapids, S.F.

Vähänlaisesti kantria Suomenmaassa?

Viesti Kirjoittaja Weasel » To 29.09.2005 13:01

Kantrikinkereillä olleiden ilmoitusten perusteella muualla Suomessa taitaa olla aika vähänlaisesti mitään kantrikeikkoja (muuta kuin nämä harvat pääkaupunkiseudulla).

Eikö tämä media tavoita bändejä vai eikö todellakaan Helsingin ulkopuolella tapahdu mitään?

kantrimimmi
Viestit: 123
Liittynyt: Ma 05.09.2005 01:16
Paikkakunta: Karhula

Viesti Kirjoittaja kantrimimmi » To 29.09.2005 14:53

Toi tapahtumien vähyys voipi johtua siit, et meit kantridiggareit ei oo niin hirveen paljon Suomes. Mut esim. tääl Kotkassaki on joskus (harvoin) kantri tapahtumii, esim. Dallas Wayne esiinty pari vuotta sitte tääl Karhulas.
"It's alright to be a redneck"
Alan Jackson

Bocephus
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 05.09.2005 18:08
Paikkakunta: Korso, VANTAA

Viesti Kirjoittaja Bocephus » To 29.09.2005 19:12

Mä olin joku vuos sitten Rääkkylässä kattomassa kantri-tapahtumaa joskus sydän talvella. Olin kantri-sivuilta (CWSF)bongannu vihdoin ilmotuksen häpeningistä joka olis keikan varrella. Ajoin läpyskä tulipellissä melkein tuhat kilsaa ja purin Joensuussa vauhdilla et ehtisin kuulee saman tyylistä musaa ku autossakin soi. No, kyl ne pari biisiä soitti mut jengi ei vissiin digannu ja laitettiin humpat soimaan. Meinasin alkaa karjumaan et jumalauta mä tullu p...suoli pitkällä kuuntelee kantria mut tajusin sit pitää turpani kiinni. Ruotsin pyhtäälle ehdin viimex parix tunnix ja se oli sen arvosta et kannatti mennä koko matka rajotinta vasten.


"Mr.Dj won´t you please play me a song, play for oldboy whose long long way from home"
"South´s gonna rise again"

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe 30.09.2005 11:12

Olihan noita tapahtumia ennenvanhaan hyvään aikaan paljonkin ympäri-
eteläsuomea ja vähän kauempaakin, missä käytiin hauskaa pitämässä. Taitaa tässäkin, niinkuin monessa muussakin asiassa ja harrastuksissa, että tulee se luonnollinen poistuma, perhelisäykset ja sukupolven vaihdos, ym. ym. jotka kaikki yhdessä ja erikseen vaikuttavat niin bändi kuin yleisokatoonkin.

Dobroholic
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 02.09.2005 20:17

Viesti Kirjoittaja Dobroholic » Pe 30.09.2005 12:06

Näissä kantrijutuissa on selvästi nähtävissä aaltoliikettä. Muutama aktiivinen ryhtyy hommailemaan tapahtumia ja saa jengiä mukaan. Tätä jatkuu muutaman vuoden ja sitten homma lässähtää, koska vetäjät kyllästyvät tekemään kaiken duunin. Tästä hyvänä esimekkinä CWSF. No menee joitain vuosia ja homma lähtee samalla tavallaa taas liikkeelle. Nyt ollaan selvässä aallonpohjassa ja tarvittaisiin taas ne pari innokasta alan harrastajaa, jotka laittaisivat hommaa eteenpäin.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 04.10.2005 09:40

Joitakin valopilkkuja sentään on silloin tällöin, mutta kyllä kantri-musiikki aikamoisessa lamassa tarpoo... Onneksi on "Kantritohtori" ja muutama hyvä bändikeikka silloin tällöin.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti 04.10.2005 11:29

Anonymous kirjoitti:Joitakin valopilkkuja sentään on silloin tällöin, mutta kyllä kantri-musiikki aikamoisessa lamassa tarpoo... Onneksi on "Kantritohtori" ja muutama hyvä bändikeikka silloin tällöin.

Ei kantri-musiikki missään lamassa tarpoo, kyllä se kaikki johtuu alan harras-
tajista. Voisi jokainen katsoa peiliin ja kysyä kuka minä olen ja mitä minä
harrastan vai harrastanko yleensä mitään. Se, että toiset tekevät jatkuvasti
kaiken valmiiksi toisille, ei pitemmän päälle kyllä innosta ja tämän tähden ollaan tässä jamassa missä ollaan, anteeksi vaan.

Dobroholic
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 02.09.2005 20:17

Viesti Kirjoittaja Dobroholic » Ke 05.10.2005 19:52

Totta puhut: ei musa lamassa ole, vaan jengi :shock:

Dobroholic
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 02.09.2005 20:17

Viesti Kirjoittaja Dobroholic » Ke 05.10.2005 19:57

No ainakin osa jengistä, mutta näin se näissä kantri (ja muissakin) porukoissa aina on :lol:

JS/BB

Re: Vähänlaisesti kantria Suomenmaassa?

Viesti Kirjoittaja JS/BB » Ma 21.11.2005 22:21

Weasel kirjoitti:Kantrikinkereillä olleiden ilmoitusten perusteella muualla Suomessa taitaa olla aika vähänlaisesti mitään kantrikeikkoja (muuta kuin nämä harvat pääkaupunkiseudulla).

Eikö tämä media tavoita bändejä vai eikö todellakaan Helsingin ulkopuolella tapahdu mitään?
Vai ei tapahdu...hmmm. Siis Helsingin ulkopuolella? Vilkaisehan www.boomingboots.fi ja Harvest -festarit sekä Country Cruise. On aika lailla olleet bändit liikkeellä vuosien varrella :-)

Weasel
Viestit: 100
Liittynyt: To 01.09.2005 23:56
Paikkakunta: Hell's Rapids, S.F.

Viesti Kirjoittaja Weasel » Ma 21.11.2005 23:00

ei kerran pari vuodessa siellä täällä vielä ole paljonlaisesti kantrikeikkoja minun mielestä...

Vastaa Viestiin