Ongelma Amazonin suhteen

Amerikan intiaaneja ja intiaanikulttuureja koskeva keskustelu
Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Ongelma Amazonin suhteen

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ma 05.09.2011 15:49

En yksinkertaisesti saa osoitettani tai paremminkin postinumeroani Amazonissa läpi.

Zip-kenttään ei kelpaa postinumero, ja vaikka vääntäisin miten päin numeroita, valtioita ja maita, niin punaista tekstiä tulee väärästä postinumerosta, katuosoitteesta tai jopa maasta. Onko tämä mennyt kaikilta läpi noin vain? Minulle kävi samoin syksyllä, enkä viitsinyt sitten kokeilla uudelleen, kun suomestakin saa kirjoja hyvin.

No, nyt kokeilin ja sama juttu taas.???
Haukka

shamaani
Viestit: 1397
Liittynyt: Pe 07.09.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja shamaani » Ma 05.09.2011 16:01

Muistaakseni yhteen kenttään (zip?) pitää laittaa viiva. Kato että valitset finland, kyllä se siitä...

Robert Sixcones
Viestit: 252
Liittynyt: Pe 09.03.2007 08:05
Paikkakunta: nord du Québec,

Re: Ongelma Amazonin suhteen

Viesti Kirjoittaja Robert Sixcones » Ma 05.09.2011 16:56

Haukka kirjoitti:En yksinkertaisesti saa osoitettani tai paremminkin postinumeroani Amazonissa läpi.

Zip-kenttään ei kelpaa postinumero, ja vaikka vääntäisin miten päin numeroita, valtioita ja maita, niin punaista tekstiä tulee väärästä postinumerosta, katuosoitteesta tai jopa maasta. Onko tämä mennyt kaikilta läpi noin vain? Minulle kävi samoin syksyllä, enkä viitsinyt sitten kokeilla uudelleen, kun suomestakin saa kirjoja hyvin.

No, nyt kokeilin ja sama juttu taas.???
zip kohtaan olen laittanut FI-postinumero
TT
member of F.E.W.S.
Hot Damn
Je Vois Tout
Don't go away mad! Just go away!
Robert Sixcornet
Karhu
Wilawane
Blackhand
BlackArse
Uncle Rhinestone
http://cows-finland.org/kuvagalleria/in ... ?cat=10004

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: Ongelma Amazonin suhteen

Viesti Kirjoittaja Witko » Ma 05.09.2011 18:52

Robert Sixcones kirjoitti:
Haukka kirjoitti:En yksinkertaisesti saa osoitettani tai paremminkin postinumeroani Amazonissa läpi.

Zip-kenttään ei kelpaa postinumero, ja vaikka vääntäisin miten päin numeroita, valtioita ja maita, niin punaista tekstiä tulee väärästä postinumerosta, katuosoitteesta tai jopa maasta. Onko tämä mennyt kaikilta läpi noin vain? Minulle kävi samoin syksyllä, enkä viitsinyt sitten kokeilla uudelleen, kun suomestakin saa kirjoja hyvin.

No, nyt kokeilin ja sama juttu taas.???
zip kohtaan olen laittanut FI-postinumero

Haukka! Robert Sixconesin FI-postinumero toimii. Tilasin juuri muutaman kirjan n. vartti sitten. Joskus on ollut tilaushistoriassa pientä viivettä.
Ei ole näkynyt pävitettyä historiaa. Toimitusajat ovat olleet 2-3vko about.

Abessa kestää kyllä kuukauden että heilahtaa, mutta Shamaanin mainos
edullisista ja erikoisista kirjoista pitää paikkansa Aben kohdalla.
Löytyy valikoimassa, mutta Witko on malttamaton toimitusajoissa.
Kai se niin on että hyvää on pakko odottaa.

Tilasin Creek War kirjan ja yhden lisää The Plains of Cree......

_________
Witko

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Amazonin

Viesti Kirjoittaja Witko » Ma 05.09.2011 18:57

Haukka!

Unohdian sanoa sinulle yhden tärkeän seikan.

Älä laita missään nimessä Korkeasaarta mihinkään osoite kenttään.

Amazon ei elukoille lähetä kirjoja. Muista se ja pysy miehenä!


______________
Witko, City on Lights-Pori

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Amazonin

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ma 05.09.2011 19:30

Witko kirjoitti:Haukka!

Unohdian sanoa sinulle yhden tärkeän seikan.

Älä laita missään nimessä Korkeasaarta mihinkään osoite kenttään.

Amazon ei elukoille lähetä kirjoja. Muista se ja pysy miehenä!


______________
Witko, City on Lights-Pori


Oikeassa olet Witko. Tunsin kyllä itseni aika pölvästiksi painiessani Amazonin kanssa. kiitos hyvistä neuvoista Shamaanille ja Robert S:lle.

Itse selvisin ensimmäisestä ongelmastani laittamalla maakuntaan Uusimaan ja jättämällä Address2:sen kokonaan tyhjäksi. Toinen ongelma oli pahempi. Visani ei ollut verkkomaksukelpoinen. Muutin sen pankin sivulta, mutta en saanut hommaa heti toimimaan. Lopulta älysin mennä Firefoxin asetuksiin, ja poistaa hetkeksi ponnahdusikkunat. Näppäiltyäni sisällön kohtaan "poikkeukset" pankin nimen, alkoi homma toimia, ja Visasta tuli verkkopankkikelpoinen.

Jälkimmäiseen ongelmaan suurinpana syynä oli uusi kone, jonka asetuksia olin korjaillut hiukan leväperäisesti. Edellinen kone pölyttyi sisältäpäin viidessä vuodessa vaihtokuntoon.

Tulossa on herkkua jenkeistä. The Arikara Waria ja turkiskauppaa. (Jälkimmäinen jäi mieleen Shamaanin eräästä viestistä). Niin että H E M M E T I N U P E E T A !!
Haukka

shamaani
Viestit: 1397
Liittynyt: Pe 07.09.2007 15:37

Re: Amazonin

Viesti Kirjoittaja shamaani » Ma 05.09.2011 20:50

Haukka kirjoitti:Niin että H E M M E T I N U P E E T A !!
Pahoitteluni. Tästä lähin voit antaa amazonin tilinumeron suoraan työnantajalle...

Ja oikeasti, kirjoja jotka pitäisi lukea on järjettömän paljon pelkästään tässä intiaani-touhussa. Tämmöinen pikku vinkki uutuuksien varalle:

http://www.amazon.com/gp/search/ref=sr_ ... t=daterank

Eli amazonin valikosta books > history > americas > native american ja oikeasta laidasta sort by publication date.

Eipä silti innostuta, koskee erityisesti Witkoa, sillä kyllä pientä harkintaa pitää käyttää ja tarkastella esim. mielenkiintoisen tulevan uutuus-kirjan kohdalla vähintään kirjailijan historiaa, tai jonkinlaista mahdollista "rewiewta".

Muutama aika kiinnostava tekele on kieltämättä tulossa...

shamaani
Viestit: 1397
Liittynyt: Pe 07.09.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja shamaani » Ma 05.09.2011 20:51

Jaa, tuo linkki taitaa olla vähän pitkä, eikä oikein toimi kuten piti, mutta periaate lienee selvä.

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

Re: Amazonin

Viesti Kirjoittaja Witko » Ti 06.09.2011 11:20

shamaani kirjoitti:
Haukka kirjoitti:Niin että H E M M E T I N U P E E T A !!
Pahoitteluni. Tästä lähin voit antaa amazonin tilinumeron suoraan työnantajalle...

Ja oikeasti, kirjoja jotka pitäisi lukea on järjettömän paljon pelkästään tässä intiaani-touhussa. Tämmöinen pikku vinkki uutuuksien varalle:

http://www.amazon.com/gp/search/ref=sr_ ... t=daterank

Eli amazonin valikosta books > history > americas > native american ja oikeasta laidasta sort by publication date.

Eipä silti innostuta, koskee erityisesti Witkoa, sillä kyllä pientä harkintaa pitää käyttää ja tarkastella esim. mielenkiintoisen tulevan uutuus-kirjan kohdalla vähintään kirjailijan historiaa, tai jonkinlaista mahdollista "rewiewta".

Muutama aika kiinnostava tekele on kieltämättä tulossa...

*********************************************
Shamaani totta haastat näistä kirjoista. Tulee olo kuin lapsella karkkikaupassa. Löydät yhden kiinnostavan kirjan ja katsos vieressä on linkki seuraavaan kirjaan. Ei maailmasta eikä Amazonista kirjat lopu,
mutta Witkon ruokakunnan talous menee suoraan Amazooniin, Abesiin. ja vielä Bookplussaan..

Maltti on valttia. Laskin että jos on esim. on 200 kpl. uudehkoja ja lukemattomia kirjoja niin siihen menee n. 4.vuotta aikaa,
vauhdilla 1. kirja/vko. Tänä aikana tilataan myös taatusti lisää. Nyt olen 40.vuotias l. eläke-ikä häämöttää kun on joitain kirjoja jopa luettu.

Matematiikka on aika kylmän looginen asia.

____________
Witko

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ma 28.11.2011 19:13

Eipä onnistu Amazonilta tilaaminen taas ollenkaan.

Ongelma on Visa-kortin numero, joka ei ole kelvannut lauantaista eteenpäin. En tiedä onko kukaan tullut tilanneeksi mitään viime päivinä Amazonilta, mutta ei tämä kyllä minulta onnistu. Kävin läpi tietokoneen omat asetukset, jotka ovat OK verkkomaksujen suhteen. Täytynee pistäytyä huomenna pankissa kysymässä mitä mieltä he ovat asiasta.

Joku fiksu selitys tähän täytyy löytyä.
Haukka

Jari Teilas
Viestit: 2476
Liittynyt: La 24.03.2007 13:56

Viesti Kirjoittaja Jari Teilas » Ma 28.11.2011 19:49

Haukka kirjoitti:Eipä onnistu Amazonilta tilaaminen taas ollenkaan.

Ongelma on Visa-kortin numero, joka ei ole kelvannut lauantaista eteenpäin. En tiedä onko kukaan tullut tilanneeksi mitään viime päivinä Amazonilta, mutta ei tämä kyllä minulta onnistu. Kävin läpi tietokoneen omat asetukset, jotka ovat OK verkkomaksujen suhteen. Täytynee pistäytyä huomenna pankissa kysymässä mitä mieltä he ovat asiasta.

Joku fiksu selitys tähän täytyy löytyä.
Pankkisi varmaankin osaa vastata tähän tyhjentävästi.

Mulle kävi usein Abella niin, että piti antaa ns. kortin varmennusnumero, joka löytyy kortin kääntöpuolelta. Se on kolmenumeroinen luku, joka on aivan siinä signeerauksen oikealla puolella.

en kyllä tiedä auttaako tämä yhtään, mutta mulla homma pelitti usein tämän jälkeen.

Jari
Jari Teilas

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

ongelmia amzoni

Viesti Kirjoittaja Witko » Ma 28.11.2011 20:39

Jari Teilas kirjoitti:
Haukka kirjoitti:Eipä onnistu Amazonilta tilaaminen taas ollenkaan.

Ongelma on Visa-kortin numero, joka ei ole kelvannut lauantaista eteenpäin. En tiedä onko kukaan tullut tilanneeksi mitään viime päivinä Amazonilta, mutta ei tämä kyllä minulta onnistu. Kävin läpi tietokoneen omat asetukset, jotka ovat OK verkkomaksujen suhteen. Täytynee pistäytyä huomenna pankissa kysymässä mitä mieltä he ovat asiasta.

Joku fiksu selitys tähän täytyy löytyä.
Pankkisi varmaankin osaa vastata tähän tyhjentävästi.

Mulle kävi usein Abella niin, että piti antaa ns. kortin varmennusnumero, joka löytyy kortin kääntöpuolelta. Se on kolmenumeroinen luku, joka on aivan siinä signeerauksen oikealla puolella.

en kyllä tiedä auttaako tämä yhtään, mutta mulla homma pelitti usein tämän jälkeen.

Jari
*************************************

Minulla toimi ainakin Perjantaina Amazon tilaus. Kun menen ostamaan niin ainoa kysymys on salasana, joskus jos kauan on ollut sivuilla, niin pyydetään Sähköpostiosoitetta ja sen jälkeen automaattisesti kassalle
ja osoite vahvistus. Olen viime vuonna antanut kortin 3 viimeistä nroa
(kortin takana) ja on toiminut. Nyt on siinä mielessä tullut erikoinen
juttu, kun katson tilaushistoriani en näe enää ollenkaan viimeisten 4 vko
tilauksiani. Olen pistänyt sinne kenttään v.2011, mutta ei auta.

Ja taas tuli tänään UPS-vahvistus, huomenna pitäisi olla se mm. Jarin
Valokuvakirja, Mandanit(toivotaan). Abebooks panttaa Custer Corps.....
edelleen. Tilauksissa on kyllä nyt ollut Westoja lukuunottamatta,
jäätävää viivettä molemissa putiikeissa. Koitin muuten vaimon Masteria
ja sitä Amazon hylki niin kuin Haukallakin.

Tämmöisii!

_________________
Witko,Libristi

Haukka
Viestit: 6326
Liittynyt: Pe 12.03.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Haukka » Ti 29.11.2011 16:20

Nordeassa korttiongelmaa selvitettiin 42 minuuttia, ja lopputuloksena menen huomenna hehkeän ammattilaisen luo, joka panee asiat luistamaan. Eli otan kaksi uutta korttia. Toinen pelkästään verkkomaksuihin. Vika on Amazonin päässä. He ovat syystä tai toisesta päättäneet katkaista suhteensa vanhaan korttiini. Syyksi riittää se, että kortti oli Visa Electron.

Hyvän hyvyttään ovat tähän asti hyväksyneet sen Amazonilla, säälineet kai sen verran nuhjaantunutta laitakaupungin kurakeppiä.

Mutta ei hätiä. Täältä pesee pian uuden kortin voimin, he-heh-hee!!!
Haukka

Witko
Viestit: 7880
Liittynyt: Ti 09.02.2010 14:59
Paikkakunta: Pori

ongelmia amzoni

Viesti Kirjoittaja Witko » Ti 29.11.2011 18:29

Haukka kirjoitti:Nordeassa korttiongelmaa selvitettiin 42 minuuttia, ja lopputuloksena menen huomenna hehkeän ammattilaisen luo, joka panee asiat luistamaan. Eli otan kaksi uutta korttia. Toinen pelkästään verkkomaksuihin. Vika on Amazonin päässä. He ovat syystä tai toisesta päättäneet katkaista suhteensa vanhaan korttiini. Syyksi riittää se, että kortti oli Visa Electron.

Hyvän hyvyttään ovat tähän asti hyväksyneet sen Amazonilla, säälineet kai sen verran nuhjaantunutta laitakaupungin kurakeppiä.

Mutta ei hätiä. Täältä pesee pian uuden kortin voimin, he-heh-hee!!!
*********************************

Ja taas masennetaan Haukkaa. Minä olen tilannut myös Visa-Electronilla
joskus ja on toiminut myös, jopa Abebooksilla. Amazonin- porukka
huutaa ilosta kun Witkon Kurasauva heiluu Electronilla ja normaali
Visalla. Ovat meilanneet minulle ja sanoneet että minulla on komein(suurin)
kurasauva kautta heidän asiakas-historian.

_____________________________
Tashunka" John Holmes " Witko

P.S. Pukki käy huomenna stadissa!!!! Tänään tuli Custer Corps....,
Wabasha River Massacre ja Shawnee Wars. Vielä Mandan ja yksi Helmi
en kerro sinulle nimeä Kurppa vielä. Not yet. Hivelevää englannin kieli
taitoa Holmes Witkolla.

shamaani
Viestit: 1397
Liittynyt: Pe 07.09.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja shamaani » To 01.12.2011 11:40

Yksi kirja viipyillyt mullakin toista kuukautta. Ja ATK petti lopullisesti, pakko mennä huomenna kodinkoneputiikkiin, onneksi kovalevy on ehjä, joten kymmenisen gigaa ebookkeja ja pdf-tiedostoja p-amerikasta saadaan vielä talteen. Ei niitä hullukaan olisi enää netistä jaksanut uudestaa kaivaa...

Vastaa Viestiin