Asiaa tikusta

Amerikan intiaaneja ja intiaanikulttuureja koskeva keskustelu
mooses

Viesti Kirjoittaja mooses » Ma 02.04.2007 11:43

Hit me, Hit me, HIT ME WITH YOUR RYTHYM STICK.

Tanssitikku "Dance Stick" oli Chyennien "Small Doves" soturiseuran riittitikku.
Small Doves jäsenet oli Homppelipoikia, joiden ensimmäiseen riittiin ( braking the stick), liittyi yhteinen masturbaatio ja initaatiojäsenen päälle laukeaminen, yhtaikaa!

Tässäpä RoundUppiin oiva ohjelmanumero.Naisia, Wenona, näihin riitteihin ei päästettty...

mooses

Viesti Kirjoittaja mooses » Ma 02.04.2007 14:24

Olivat ne.
Mexcion lähellä asuneet Zuni naiset olivat tunnettuja omista Hanurin soittoryhmistään, Viva la muzica!!!

mooses

Viesti Kirjoittaja mooses » Ma 02.04.2007 14:25

Huilunsoitosta osaa paremmin vastata Frank, hän on soittanut nokkahuilua monet vuodet!

Frank

Viesti Kirjoittaja Frank » Ma 02.04.2007 15:16

Joo ja kaikkiin muihin nahkafagotti yms instrumentti kysymyksiin moose aka sinappipalli on mestari vastailemaan...

Simo Hankaniemi
Viestit: 957
Liittynyt: Pe 09.03.2007 05:43

Viesti Kirjoittaja Simo Hankaniemi » Ti 03.04.2007 00:18

En ole minäkään nähnyt tietoja, että ainakaan preerialla naiset olisivat soittaneet huilua. Se oli lähinnä miesten seurustelusoitin. Eli siis sen avulla yritettiin iskeä naisia. Naiset eivät tietenkään olleet sen enempää tai vähempää musikaalisia kuin muutkaan homo sapiens sapiens -naiset. Kyllä naiset laulua harrastivat. Jonkun täytyi tehdä töitä sillä aikaa kun miehet veistelivät huiluja. Eivät naiset Suomessakaan paljoa tee sähkökitaroita ja niiden soittaminenkin on lähes miesten yksinoikeus.

Robert Sixcones
Viestit: 252
Liittynyt: Pe 09.03.2007 08:05
Paikkakunta: nord du Québec,

Viesti Kirjoittaja Robert Sixcones » Ti 03.04.2007 09:30

mooses kirjoitti:Olivat ne.
Mexcion lähellä asuneet Zuni naiset olivat tunnettuja omista Hanurin soittoryhmistään, Viva la muzica!!!
:D :D :D :D :D :D :D
TT
member of F.E.W.S.
Hot Damn
Je Vois Tout
Don't go away mad! Just go away!
Robert Sixcornet
Karhu
Wilawane
Blackhand
BlackArse
Uncle Rhinestone
http://cows-finland.org/kuvagalleria/in ... ?cat=10004

Dakota
Viestit: 644
Liittynyt: Ke 07.03.2007 19:17

Viesti Kirjoittaja Dakota » Pe 06.04.2007 21:30

-D-
Takunl iciyunga wacin
Northern Cree
http://www.youtube.com/watch?v=5mQ9AFPKMn0
"ma wee bonnie lassie" XD

Simo Hankaniemi
Viestit: 957
Liittynyt: Pe 09.03.2007 05:43

Viesti Kirjoittaja Simo Hankaniemi » Pe 13.04.2007 23:18

Dakota kirjoitti:Siinä stikku stanssia 8)
http://www.youtube.com/watch?v=mG0o4L0xD5o
Näistä ei aina tiedä, että syntyikö "perinnetanssi" 10 vuotta sitten vai mistä on kysymys. En muista lukeneeni tällaisesta, mutta sehän ei paljon todista. Kenties joku osaa sanoa enemmän tästä tanssista. Olen skeptinen.

Brazos
Viestit: 556
Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:00
Paikkakunta: Yön pimeät kujat

Viesti Kirjoittaja Brazos » La 14.04.2007 09:36

En asiasta paljonkaan tiedä, mutta jotenkin vaan ei näyttänyt kauhean "aidolta". Tarkoitan siis että olisi vuosikymmeniä vanha joraus.

Olin joskus Prahassa ja paikallinen opas kehui maastataivaisiin kuninkaanlinnan vahdinvaihdon "hienona perinteenä, jo ammoisilta ajoilta"
Taksisuhari sitten kertoi, että se perinne on keksitty 4 vuotta sitten ja ainoastaan turisten viihdyttämiseksi. Mentiin sitten suoraan baariin.

Frank

Viesti Kirjoittaja Frank » La 14.04.2007 14:23

Ihan huijausta ja bullshit newagea melkein poikkeuksetta noi kaikki youtubet ja nykypäivän tanssi / musa jubinat sun muut "Intiaaneja on sorrettu" dokkarit. Historia on historiaa ja se ei enää entisenä tule, ole tai näy vaikka sitä miten joku Päällikkö Ruikkivan Poron lapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsi itkis et "mun isoisä oli siellä ja täällä...ja se opetti mulle kaivaa hanuria tällätavalla...this is our secret digging dance...".

Näin on näkyleipä ja nykypäivän Inkkareille terveisiä.

Dakota
Viestit: 644
Liittynyt: Ke 07.03.2007 19:17

Viesti Kirjoittaja Dakota » La 14.04.2007 15:11

Kah, Frank paasi asian ytimeen 8)

Brazos
Viestit: 556
Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:00
Paikkakunta: Yön pimeät kujat

Viesti Kirjoittaja Brazos » La 14.04.2007 17:28

C'moon Frank, antaa toisen diskoilla keppien kanssa jos se on kivaa. :D
Jonkun mielestä toi on varmaan mitä aidointa intiaanikulttuuria, suotakoon se heille. :wink:

Frank

Viesti Kirjoittaja Frank » La 14.04.2007 18:15

Hmm... se on ollu aina mun vikani (vai siunaus?!) että oon liian suora ja värikäs puheissani enkä siedä "fiilistelyjä"...

T: Herra Tahdikas

Brazos
Viestit: 556
Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:00
Paikkakunta: Yön pimeät kujat

Viesti Kirjoittaja Brazos » La 14.04.2007 19:07

Eihän siinä mitään, asiat pitää sanoa suoraan ja rikkaalla Suomen kielellä se onnistuu loistavasti. Pointti oli se, että ei kannata päästää jonkun typeryyttä kutittamaan omaa aivokoppaa sisältäpäin.

Frank

Viesti Kirjoittaja Frank » La 14.04.2007 19:10

Niin kai se on.. mä en vaan koskaan oo kestäny sitä kun joku on olevinaan jotain mitä se ei oikeasti ole... ja siksi aina "innostun" niin herkästi verbaaliseksi... samasta syystä en oo koskaan osannu osallistua mihinkään esim leirien "esityksiin" koska se on musta vaan kornia..vaikka sitten monet muut fiilistelee ja joraile eihan kybäl ja onhan sitä hauska kattoa... se on paradoksi :D itestä vaan moiseen ei oo vaik aseella uhattais...

Vastaa Viestiin